Моє портфоліо за тренінгом

План вивчення теми


Автор
Модуль 1. Заповніть всі відомості про себе та навчальний заклад, в якому ви працюєте
Ім’я, по-батькові та прізвище
Лупир Таїсія  Миколаївна
Назва навчального закладу
Павлоградська ЗШ №8
Місто, село, район, область
Павлоград
Відомості про тренінг
Модуль 1. Заповніть всі відомості про тренінг
Дати проведення тренінгу
04 - 16 грудня 2017 року
Тренери
Бондарева Раїса Григорівна
Місце проведення тренінгу
Павлоградський міський ліцей
Опис навчальної теми
Модуль 1-2: Обдумайте навчальну тему та можливий сценарій вивчення теми. Переглядайте та змінюйте цей розділ впродовж всього тренінгу.
Назва
Збереження  паливних мінеральних ресурсів
Стислий опис
Модуль 2: Напишіть перший варіант стислого опису. 
Модуль 9: Запишіть остаточний варіант стислого опису.
Навчальний проект стосується теми «Збереження паливних мінеральних ресурсів » з курсу географії  9 класу і покликаний поглибити знання учнів шляхом виконання учнівських досліджень. Учні в якості експертів оцінюватимуть забезпеченості різних регіонів світу та країн-лідерів  нафтою, обґрунтовуватимуть необхідність природокористування. Кінцевим результатом їх досліджень буде створення презентацій, де будуть представлені результати їх досліджень.
Предмет, навчальна тема
Географія 9 клас, Україна і світове господарство
«Видобування паливних мінеральних ресурсів» 
Інформатика, математика, історія, хімія.
Клас (вікова категорія)
Модуль 1-2: Запишіть клас та вік учнів
9 клас, учні в віці 14-15 років
Приблизний час вивчення теми
Модуль 2: Запишіть орієнтовний час вивчення теми
Модуль 9: Подумайте та запишіть, скільки часу потрібно для вивчення цієї теми з використанням методу проектів
1тиждень
Освітні засади
Державні освітні стандарти
Модуль 3: Скопіюйте  перший варіант вимог Державних освітніх стандартів, яким відповідає ваша навчальна тема. Якщо тема стосується декількох навчальних предметів, випишіть основні вимоги з різних освітніх напрямів.
Засвоєння учнями змісту навчального матеріалу на рівні теоретичних узагальнень (гіпотез, моделей, концепцій, законів, теорій тощо), що дають змогу зрозуміти і пояснити перебіг різних явищ природи, наукові основи сучасного виробництва, техніки і технологій; оволодіння учнями науковим стилем мислення і методами пізнання природи, формування в них наукового світогляду, уявлень про сучасну природничо-наукову картину світу; формування екологічної культури учнів, уміння гармонійно взаємодіяти з природою і безпечно жити у високотехнологічному суспільстві, усвідомлення ціннісних орієнтацій щодо ролі і значення наукового знання в суспільному розвитку. Географічна картина світу. Уявлення про сучасну природничоної інформації, їх роль в житті.
Навчальні програми
Модуль 3: Скопіюйте перший варіант вимог навчальних програм, яким відповідає ваша навчальна тема. Якщо тема стосується декількох навчальних предметів, випишіть основні вимоги з різних навчальних предметів.
·         Називає види мінеральних ресурсів за використанням; наводить приклади найбільших країн-експортерів та країн-імпортерів нафти, природного газу, кам’яного вугілля; розуміє закономірності поширення родовищ і басейнів корисних копалин; пояснює лідерство окремих країн на світових ринках мінеральної сировини за сукупністю природних і суспільних чинників, зміщення добувної промисловості до районів зі складними природними умовами, на шельф Світового океану.
·         Знаходить і показує на картах різного масштабу найбільші басейни нафти і природного газу – Перської затоки, Західносибірський, Зондський, Сахарський, Гвінейської затоки, Техаський, Мексиканської затоки, Західноканадський, Північноморський, основні райони видобування нафти і природного газу в Україні; найбільші басейни та райони видобування вугілля – Верхньосілезький (Польща), Кузнецький (Росія), Карагандинський (Казахстан), Північно-Східний (Китай), Східний (Індія), Аппалацький (США), Південно-Східний (Австралія), Донецький та Львівсько-Волинський (Україна);
·         Оцінює місце України на світових ринках нафти, природного газу, вугілля, руд чорних і кольорових металів; усвідомлює суспільну значущість раціонального використання паливно-енергетичних ресурсів в Україні.
Навчальні цілі та очікувані результати навчання учнів
Модуль 3:Запишіть перший варіант навчальних цілей.
Доповнюйте, змінюйте навчальні цілі в кожному наступному модулі.
По закінченню роботи над проектом учні:
Знають: класифікацію природних мінеральних ресурсів, переваги та наслідки їх використання, наслідки впливу діяльності людини на природу, суть і причини виникнення глобальних проблем людства; етично та правові питання, пов’язані з доступом до та з використанням інформації
Вміють: пояснювати проблеми і перспективи використання паливних природних ресурсів, висловлювати судження щодо шляхів раціонального природокористування та розв’язання сучасних екологічних проблем; дотримуватися норм етики і права під час роботи з даними, розміщеними у мережі Інтернет; створювати письмові мовленнєві висловлювання різних типів і жанрів у межах запропонованих сфер і тем, а також на основі почутого, побаченого, прочитаного і з власного життєвого досвіду, доречно використовуючи відповідні мовні засоби,  висловлюючи власне ставлення та обґрунтовуючи власну думку про предмет спілкування
Мають навички: проведення дослідно-пошукової діяльність у процесі проектування, визначення завдання проекту відповідно до обраної проблеми, застосовувати інформаційно-комунікаційні технології під час проектування, презентування своєї роботи (як інтернет-ресурсу) та оцінювання результатів продуктивної творчої діяльності за визначеними критеріями; дослідження та розширення свого власного навчального досвіду та досягнення власних навчальних цілей; користування сервісами глобальної комп’ютерної мережі (вікі, блоги), застосовувати комп’ютерні мережі для пошуку та розміщення інформації; роботи в групах, розподілу обов’язків під час колективної роботи, оцінювання та самооцінювання
В учнів після навчального проекту будуть розвивати такі навички як розуміння, усвідомлення ролі ефективного спілкування, створення та використання різних видів спілкування: усного, письмового та за допомогою мультимедіа-засобів в різноманітних формах та в різних умовах, ефективне формулювання думок та ідей шляхом їх чіткого та зрозумілого висловлення та написання, вміле, відповідальне мислення, що дозволяє людині формулювати надійні вірогідні судження для окреслення, аналізу та вирішення, розвиток, впровадження та донесення нових ідей до інших.
Основні запитання
Модуль 3. Запишіть перший варіант Ключового, Тематичних та Змістових запитань. Переглядайте та вдосконалюйте їх за необхідності в наступних модулях.
Ключове запитання
Чи можемо ми обійтися без  паливних мінеральних ресурсів?  
Тематичні запитання
Чи вистачить нам та нашим наступним поколінням нафти?
Чи достатньо в світі природного газу?
 Коли вичерпається кам’яне вугілля?     
Змістові запитання
Що таке мінеральні ресурси?
На які групи діляться мінеральні ресурси?
Які корисні копалини відносяться до паливних?
Назвіть основні райони залягання нафти в світі?
Назвіть основні райони залягання природного газу в світі?
Назвіть основні райони залягання кам’яного вугілля в світі?
Назвіть країни-лідери по запасам паливних мінеральних ресурсів?
План оцінювання
o Модуль 3: Запишіть перший варіант Плану оцінювання та запишіть остаточний варіант методів та інструментів оцінювання навчальних потреб учнів в розділі На початку проекту.
o Модуль 8: Запишіть перший варіант Стислого опису оцінювання та опишіть використання  Форми оцінювання для учнівської підсумкової роботи.
oМодуль 9: Створіть інструмент для оцінювання самоспрямування учнів у навчанні та створіть остаточний варіант Графіку оцінювання  та Стислого опису оцінювання.
Графік оцінювання
На початку проекту
Впродовж роботи над проектом
Наприкінці роботи над проектом
Опитування/Анкетування
 Мозкова атака
Обговорення Основних запитань
Перегляд презентації вчителя та її обговорення
Використання «Асоціативного куща»
Робота з таблицями «ЗХД»

Опитувальник/тест
Таблиця «ЗХД» (Знаю; Хочу дізнатися; Дізнався)
Записи/нотатки вчителя
Презентація Основних запитань

Анкетування
Консультації
 Самостійна робота з Формами оцінювання (само- та взаємооцінювання)
Розв’язування задач

Анкета
Форма оцінювання для роботи в групах та самооцінки
Форма для оцінювання продуктів проекту
Письмові огляди.
Демонстрація (захист проекту), презентація
Опитування
Робота з таблицями «ЗХД»

Форма оцінювання презентаці
Таблиця «ЗХД»

Стислий опис оцінювання
На початку роботи над проектом відбувається: перегляд презентації вчителя з її наступним обговоренням (фронтальним і малими групами - «Асоціативних кущ»), вхідне тестування за інтернет-опитувальником для з’ясування рівня знань по темі проекту, робота з таблицями «ЗХД» та Т-схемами, де учні оцінюють власні знання з предмету дослідження; ознайомлення з дослідницькими роботами, виконаними раніше, та їх оцінкою з подальшим їх обговоренням у міні-групах.
Впродовж роботи над проектом: вчитель проводить консультації та проміжне оцінювання попередніх результатів; учні по мірі проходження основних етапів проектної роботи заповнюють контрольний список прогресу роботи (електронна таблиця, Google-документ); учні систематично проводять самооцінку своєї роботи, користуючись відповідними формами для оцінювання.
Наприкінці роботи над проектом: учні проходять підсумковий тест-контроль за завданнями вчителя для перевірки набутих знань; учні демонструють виконані роботи (презентації), після чого відбувається їх само оцінювання, оцінювання вчителем та іншими групами (згідно критеріїв оцінювання); в процесі роботи з таблицями «ЗХД» відбувається самооцінка учнями власних набутих знань та вмінь

Графік оцінювання 
Організаційна діаграмма 
Самоспрямування у навчанні 
Форма оцінявання презинтації
Шаблон презинтації для учнів з потребами у навчанні 
Методичні засади
Попередні знання та навички
•          базові комп’ютерні навички (відкриття та збереження документів, набір текстів у текстовому редакторі, їх редагування та форматування, завантаження програм, робота в мережі)
•          вміння працювати з сервісами в мережі Інтернет (пошук інформації, користування службою миттєвих повідомлень, навички створення вікі-сторінок та блогів)
Діяльність учнів та вчителя
o   Модуль 3: Записати, які дослідження виконують учні при вивченні теми.
o   Модуль 4: Записати, як здійснюється з’ясування навчальних потреб учнів, що базується на вивченні їх попередніх знань, вмінь і навичок. Як вступна презентація допоможе з’ясувати навчальні потреби учнів.
o   Модуль 5 і 6: Записати, як учні використовуватимуть Інтернет при вивченні теми, виконанні проектів .
o   Модуль 7: Після створення вчителем прикладу учнівської роботи записати про те, як учні його використовуватимуть в якості прикладу для створенні власних робіт.
o   Модуль 8: Записати, як відбуватиметься оцінювання учнівських комп’ютерних робіт, їх діяльності в ході виконання проектів.
o   Модуль 9: Описати, як здійснюватиметься диференціація навчання в ході вивчення теми, формуватиметься і оцінюватиметься самоспрямованість учнів у навчанні та відслідковується їх прогрес у навчанні.
o   Модуль 10: Описати, як здійснюватиметься фасилітація навчального процесу, які будуть учням надані інструкції та вказівки для допомоги їх навчанню.
На початку виконання проекту учні ознайомлюються з публікацією вчителя про метод проектів, дізнаються про його переваги та можливості, відмінності від методів традиційного навчання. Переглядають презентацію вчителя про проект, знайомляться з ключовим та тематичними запитаннями і приймають рішення про роботу в одній з трьох груп (кожна група шукатиме відповідь на одне з трьох тематичних питань); об'єднавшись у групи, проводять початкове обговорення шляхів пошукової діяльності, розподіляють свої обов'язки в межах групи (хто яку частину роботи буде виконувати);
Впродовж виконання проекту: знайомляться з порадами вчителя щодо організації роботи учнів та документами, підготовленими вчителем, що стосуються їх проектної роботи: допомога в плануванні проекту, допомога у проведенні рефлексії, інструкціями, контрольними списками, формами для оцінювання робіт та самооцінювання, шаблонами робіт проходять вхідне тестування за інтернет-опитувальником, заповнюють таблиці ЗХД та Т-схеми тощо. Учні отримують адреси інтернет-ресурсу, де розміщені всі ці документи (щоб продовжити ознайомлення та роботу з ними в позаурочний час), а також бланки Дозволу батьків на публікацію учнями своїх робіт в мережі Інтернет (які вони приносять заповненими на наступний урок).
Наприкінці виконання проекту: на останньому уроці проводиться Конференція, на якій учні демонструють отримані результати своїх досліджень, здійснюють оцінку робіт своїх однокласників (за розробленими формами) та самооцінку своєї участі у дослідженні (за формами для оцінювання робіт та співробітництва). З допомогою таблиць ЗХД учні оцінюють набуті знання та вміння, здійснюють рефлексію. Учні проходять тест-контроль вчителя для оцінки набутих знань.

Презентація вчителя
Презентація учня
Буклет метод проектів для учнів 
Документ фасілікації 
План впровадження проекту 
Диференціація навчання
Учні, що мають проблеми у навчанні
   При об’єднанні учнів у групи запропонувати такий склад груп, при якому в групі з такими учнями обов’язково буде обдарований учень, що виступатиме в ролі консультанта; проконсультуватись з шкільним психологом на предмет психологічної сумісності таких учнів з учнями-консультантами і при потребі запропонувати учням змінити склад міні-групи;
   При розподілі учнів обов’язків межах груп звернути увагу на обов’язки у групі цих учнів та їх відповідність можливостям учня; при потребі порекомендувати посильні для таких учнів обов’язки у групі.
   Під час роботи учні отримують наперед розроблені шаблони, які допоможуть таким учням з меншими зусиллями виконати свою частку групової роботи.
Обдаровані учні
•Оцінити ставлення до природокористування паливних ресурсів у різних категоріях країн (розвинутих, слаборозвинутих, країн, що розвиваються)
•Дослідити ставлення до природокористування паливних ресурсів людей різних вікових категорій та суспільних груп (на основі опитування чи анкетування), класифікувати отриманий матеріал
•Розробити рекомендації  для пошуку нових альтернативних видів ресурсів на нашій  планеті.
•Самостійно знайти власну тему дослідження, пов’язаного з темою проекту,  та виконати його.
Матеріали та ресурси
Технічне забезпечення (відмітьте необхідне)          
 Фотоапарат
 Комп’ютер (и)
 Цифровий фотоапарат
 DVD - програвач
 Доступ до Інтернету
  Лазерний диск
 Принтер
 Мультимедійний проектор
 Сканер
 Телевізор
 Відеомагнітофон
 Відеокамера
 Обладнання для відео конференцій
 Інше      
Програмне забезпечення  (відмітьте необхідне)            
 Програма для роботи з базами даних/ електронними таблицями
 Програма для створення публікацій
 Програма для електронної пошти
 Енциклопедія на  компакт-диску
 Програма для роботи із зображеннями
 Програма для створення комп’ютерних презентацій
 Програма для роботи з Інтернетом
 Програма для  розробки веб-сторінок
 Програма для роботи з текстами
 Інше      
Друковані матеріали
Підручники, посібники,  довідники, енциклопедії,тематичні карти, тощо.
Обладнання та канцтовари
Мультимедійні засоби
Інтернет ресурси
Інші ресурси
Учні 8 класу


Комментариев нет:

Отправить комментарий